Rynek Infrastruktury
Spółka PL.2012 podaje, że w Polsce podczas mistrzostw stworzy się ponad 150 tzw. wąskich gardeł. Ich przyczyną są głównie niedokończone inwestycje drogowe obejmujące budowę autostrad i dróg ekspresowych.
Najważniejsze z punktu widzenia Euro 2012 autostrady A1 z Torunia do Strykowa i A4 z Szarowa w Małopolsce do granicy z Ukrainą nie będą gotowe, a ich budowa ma zakończyć się po mistrzostwach. Wciąż trwa walka o przejezdność autostrady A2 z Łodzi do Warszawy, a na wszelki wypadek GDDKiA przygotowuje objazdy niedokończonych odcinków.
Podróżując po Polsce należy z wyprzedzeniem zaplanować trasę. Ważne jest zwrócenie uwagi na inną organizację ruchu, jaka będzie obowiązywała podczas turnieju. Na bok można odłożyć nawigację GPS, która nie została zaktualizowana i nie uwzględnia ostatnich zmian na drogach w kraju.
Warto jest sporządzić listę parkingów Park&Ride, które funkcjonują na obrzeżach miast-gospodarzy. Poruszanie się komunikacją miejską będzie z pewnością sprawniejsze niż samochodem. Należy również pamiętać, że w czasie rozgrywek, wjazd do centrum miasta będzie niemożłiwy.
Spółka PL.2012 przygotowała specjalną ofertę dla tych kibiców, którzy między meczami lub po zakończeniu się fazy grupowej będą chcieli pozostać w miastach-gospodarzach. Stworzono kartę Polish Pass, na której można zapisać bilety komunikacji miejskiej w miastach-gospodarzach, noclegi i ubezpieczenie zdrowotne.